سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار تعیین تکلیف دام‌های مازاد از سوی وزارت جهاد و سازمان تعاون روستایی شد و گفت: اگر وضعیت دام‌های مازاد مشخص شود قاچاق دام کاهش پیدا کرده و التهاب بازار گوشت هم کاهش پیدا می‌کند.

درخواست کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین تکلیف دام‌های مازاد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد آزادیخواه درباره گرانی قیمت گوشت و اقدامات اقدامات نظارتی این کمیسیون، اظهار کرد: التهابات بازار مخصوصاً در ماه پایانی سال همواره وجود داشته؛ اما متاسفانه اخیراً شدت گرفته است.

وی افزود: با توجه به برخی متغیرها مانند کمبود نهاده‌های دامی که متأثر از خشکسالی است و بالا رفتن قیمت جهانی شاهد قاچاق مهار گسیخته دام زنده هستیم این در حالی است که اقدامات خوبی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در داخل کشورمان انجام داده که توانسته تاثیر داشته باشند؛ اما در استان های مرزی کماکان شاهد قاچاق دام هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شاهد گرانی قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم که عمده دلایل آن مربوط به دلال بازی و واسطه‌گری عده‌ای سودجو است.

آزادیخواه گفت: اگر همان‌طور که وزیر جهاد کشاورزی دستور داده که شرکت پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان تعاون روستایی برای خرید دام‌های مازاد اقدام کند و صادرات دام زنده هم با تعیین تکلیف شود قاچاق مدیریت می‌شود و در آن صورت حتماً امکان مهار قیمت گوشت قرمز وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این کمیسیون اخیراً جلسه‌ای را درباره گرانی قیمت گوشت قرمز برگزار کرده است که مقرر شد خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاونی روستایی صورت گیرد ضمن اینکه آزادسازی صادرات هم عملیاتی شود.

وی گفت: اخیراً وزارت جهاد کشاورزی صادرات تا ۳۰۰ هزار تن گوسفند زنده را آزاد کردند که این موضوع می‌تواند مشوقی برای مدیریت قاچاق به منظور کاهش آن و مدیریت قاچاق دام زنده باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.